Kontenery
Kontener 40′ Hard Top
Kontener morski 20′ Hard Top to rodzaj kontenera otwartego wyposażonego w stalowy, zdejmowalnym dachem, który po zamknięciu zapewnia pełną ochronę ładunku przed czynnikami atmosferycznymi i uszkodzeniami w trakcie transportu, tak jak w przypadku kontenerów typu dry van. Oto opis jego budowy:
- Rama kontenera:
Ramy kontenerów morskich 20′ Hard Top są konstrukcjami wzmocnionymi. Brak stałego dachu powoduje zmniejszenie sztywności wzdłużnej i poprzecznej kontenera, której brak jest kompensowany poprzez zastosowanie w jego konstrukcji profili o większych przekrojach poprzecznych. Ponadto w górnej części ramy kontenerów znajdują się specjalne uchwyty i zamki umożliwiające szczelne zamocowanie dachu do kontenera. Zdjęty dach może być przechowywany we wnętrzu kontenera w pozycji poziomej, wzdłuż długiego boku kontenera. Dach kontenera typu Hard Top, dzięki posiadanym uchwytom, może być łatwo podnoszony przez żurawie podczas załadunku i rozładunku.
- Ściany kontenera:
Ściany boczne kontenera 20′ Hard Top są zazwyczaj wykonane z aluminium lub stali i są zdejmowane w celu umożliwienia łatwego załadunku i rozładunku. Dzięki temu można załadować towar z góry, a także od strony bocznej, co ułatwia załadunek ciężkich przedmiotów.
Zalety kontenerów Hard Top w porównaniu do kontenerów typu Open Top to między innymi:
- Ochrona ładunku: Kontenery Hard Top posiadają solidną konstrukcję dachu, co zapewnia ochronę ładunku przed warunkami atmosferycznymi, takimi jak deszcz, śnieg czy silne wiatry.
- Bezpieczeństwo: Kontenery Hard Top są bezpieczniejsze w transporcie, ponieważ dach kontenera jest solidniejszy i lepiej chroni przed przypadkowym zniszczeniem lub uszkodzeniem ładunku.
Podsumowując, kontenery Hard Top są dobrym wyborem, gdy wymagana jest ochrona ładunku przed warunkami atmosferycznymi i wysoki poziom bezpieczeństwa w transporcie. Jednakże, kontenery Open Top są bardziej praktyczne, gdy potrzebna jest łatwiejsza i szybsza możliwość odgórnego dostępu do kontenera, a tym samym szybsza możliwość załadunku i rozładunku towarów o dużych gabarytach lub wadze.